Menu

Promotie op Instagram: advertenties van bloggers augustus 13, 2020

online marketing books

Instagram is een enorm sociaal netwerk waar iedereen ernaar streeft om langer in de TOP te blijven en meer geld te verdienen. En via een groot aantal kanalen om winst te maken, nemen advertenties van populaire bloggers actieve promotieposities in.

Elke dag groeit het aantal bloggers, en daardoor wordt de concurrentie groter. Het lijkt erop dat de keuze eenvoudiger is: als je van badkleding houdt, kies dan voor een blogger met een mooi figuur. Ook als u kinderproducten vertegenwoordigt, solliciteer dan natuurlijk voor advertenties in het profiel van Insta-Mom. Ik wil niet kiezen!

Maar hoe kunt u onder de meerderheid een persoon vinden die ermee instemt u eerlijk, effectief en tegen een redelijke prijs advertentieservices te bieden?

De Instagram-reclamewereld groeit. Als het eerder genoeg was om abonnees te winden en berichten te publiceren “Hallo, Instamir!”, Nu is dit niet genoeg. Bloggers die van hun profiel een grote markt maken, hebben uiteindelijk slechts een segment van kieskeurige klanten die niet het gewenste resultaat behalen.

De rangschikking van berichten op Instagram deed ook de truc. Tot voor kort was het mogelijk om op een goed moment een bericht te plaatsen en viel er veel aandacht op jou, maar nu is dit geen garantie voor succes. Voor een blogger hebben er maar weinig een groot aantal abonnees – het is belangrijk dat het publiek op elkaar inwerkt en feedback geeft.

Ervaren Instagram-gebruikers geven hun voorkeur aan gerichte advertenties, maar de een bemoeit zich niet met de ander.

Wat zijn de voordelen van adverteren voor bloggers:

Ruilhandel mogelijkheid. Ruilhandel is de uitwisseling van goederen of diensten. In ons geval wint de klant door geen echt geld uit te geven, maar het product / de dienst terug te geven. En de blogger krijgt dit product / dienst en deelt zijn mening. Ruilhandel moet natuurlijk van gelijke waarde zijn.

Publiek vertrouwen. Voordat u advertenties bestelt, is het de moeite waard om de blogger en zijn publiek te analyseren. Als hij actieve lezers heeft die geïnteresseerd zijn in zijn mening en deze respecteren, luisteren ze naar de aanbevelingen. Adverteren met een gerenommeerde blogger is ook een beeld en herkenning.

Keuze van kosten. Dit wil niet zeggen dat adverteren voor bloggers goedkoop is, maar de concurrentie bloeit. Hij kan altijd een voordelig aanbod vinden.

De keuze van de vorm van samenwerking. Advertenties kunnen worden geplaatst op profiel / verhalen / gezamenlijke wedstrijden; hetzelfde bericht kan een dag of voor altijd worden gepost. Niet alleen de prijs, maar ook de effectiviteit van adverteren hangt af van deze feiten.

Nadelen van adverteren:

Dood publiek. Abonnementen en likes kunnen gewoon worden beëindigd. 100.000 abonnees van een blogger garanderen niet hetzelfde aantal gebruikers dat naar uw profiel komt. Volgens statistieken wordt uw bericht door ongeveer 30-40% van het publiek gezien. Analyseer om geen geld te verspillen. – De blogger is ook een persoon. Mensen hebben vaak stemmingswisselingen. Het is mogelijk dat een blogger een bericht op het verkeerde moment plaatst / in paniek raakt of verdwijnt. Niemand is hier immuun voor.

Een groot aantal profieladvertenties is niet goed. Als een blogger alles op een rij adverteert, is het onwaarschijnlijk dat abonnees hem onvoorwaardelijk vertrouwen, respectievelijk zullen ze gewoon langs je product gaan.

De kosten van adverteren kunnen niet alleen worden toegeschreven aan de plussen. Hoewel het moment relatief is, zijn er bloggers met prijskaartjes van 100.000 euro voor elke 100.000 abonnees (dit is de gemiddelde prijs), en het komt voor dat een account met een publiek van 80-120.000 en de advertentiekosten niet hoger zijn dan 10.000 euro. Wie maakt wat uit!

Hoe vind je “jouw” blogger?

Het belangrijkste is om uw doelgroep te kennen. Bereid onderweg uw profiel voor op de komst van “gasten”. Wanneer u advertenties bestelt bij een blogger, betaalt u niet voor het aantal abonnees / bestellingen dat is binnengekomen, u betaalt voor views. Het resultaat van adverteren hangt alleen af ​​van uw interessante inhoud en wat de aandacht van de abonnee trekt.

Concentreer u bij het bladeren door bloggers op zijn publiek, dat wil zeggen voor wie en waarover hij schrijft. Zoek allereerst naar een profiel met een soortgelijk onderwerp.

Kies een blogger niet op basis van het aantal abonnees, maar op basis van publieksactiviteit. (opmerkingen, reacties, likes); Er zijn profielen met een klein publiek, smallere onderwerpen, maar met hectische activiteit. In dit geval werkt de advertentie beter omdat het publiek de auteur waardeert.

Bekijk hoe andere gesponsorde berichten hebben gereageerd.

Wees een redelijk veeleisende klant. Bespreek vooraf alle details: de tijd en duur van het vasten; tekst en foto voor plaatsing.

Adverteren van bloggers is slechts één manier om reclame te maken op Instagram. Nu ben je gewapend met informatie en maak je zeker de juiste keuze!

…..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»!

instagram marketing 2020

https://marketingbook.shop
Reacties uitgeschakeld voor Promotie op Instagram: advertenties van bloggers

Service Digital Agent juli 1, 2020

branding agency antwerpen

Online marketingagenten, ook bekend als internetagenten, bieden een groot aantal diensten, zoals online marketing, webdesign, interactief ontwerp, het bouwen van websites, responsieve websites, zoekmachineoptimalisatie, online adverteren, e-commerce en het bouwen van online winkels en e-mailmarketing.

Voordat traditionele reclamebureaus het belang van internet beseften, hadden dergelijke online marketingbureaus al impact gemaakt in de marketingindustrie. Deze internetagenten bieden een breed scala aan diensten en hebben een snelle groei doorgemaakt. Door de snel veranderende trend van internet naar mobiel en social media verdwenen veel digitale agents snel van de top.

Tegenwoordig richten succesvolle digitale topbureaus zich steeds meer op online marketing en online adverteren in de digitale wereld van vandaag. De digitale wereld verandert snel en de opkomst van sociale media vereist opnieuw nieuwe full-service digitale agenten.

De wereld omvat niet alleen internet, mobiele telefoons, tablets en online winkels, YouTube, narrowcasting en andere vormen van digitale media. Uiteraard is de opkomst van social media ook belangrijk om klanten van een bepaald merk aan te trekken en te behouden.

Digitale strategie.

Als het gaat om digitale strategieën, hebben veel bedrijven nog niet deelgenomen of kunnen ze geen digitale strategieën ontwikkelen. Wanneer een online marketingbureau namens een klant een digitale strategie definieert en formuleert, moet het duidelijk zijn dat de strategie gebaseerd is op een bepaalde structuur, mensen en ideeën. Er moet ook worden opgemerkt dat winst en rendement op investeringen belangrijker zijn dan de strategie zelf.

Ontwikkel strategieën.

De merkwaarde moet eerst worden beoordeeld. Dit omvat het volgende;

Bestaan ​​- Wat is de online voetafdruk van uw merk / product / dienst?

Impact-Wordt uw boodschap altijd als een “merk” beschouwd?

Merkbeleving – wat is de algehele emotionele reactie op uw merk

Virale overdracht – uw informatie is belangrijk, kan deze worden gedeeld?

Resonantie – Zijn uw huidige klanten “verbonden” met uw merk?

Het begint met de segmentatie van uw doelgroep, of elk type klantmarketeer stelt via sociale media of interviews een aanspreekpunt in om erachter te komen wat deze consumenten motiveert om een ​​merk te kiezen.

Creëer en begin

Schrijf een bericht:

Hoe vertel ik klanten?

Waarom zou mijn doelgroep dit interessant vinden?

Wat moet hun emotionele reactie zijn op mijn bericht?

Hoe kunnen we dit in verband brengen met hun emotionele behoeften?

Hoe moedigt mijn bericht actie namens of voor mijn merk aan?

Tijdens het creatieproces moet je ervoor zorgen dat het juiste platform wordt geselecteerd voor merkmarketing. De factoren die hierop van invloed zijn, zijn leeftijd, geografische locatie en de levensstijl van het publiek. De te beantwoorden vragen zijn:

Hoe kunnen mijn doelgroep en bestaande klanten zoeken naar informatie over producten / merken / diensten?

Welke sociale platforms gebruiken ze het liefst? Wat is het doel van ons gekozen platform?

Hoe vergelijken en beïnvloeden deze platforms onze alternatieve mobiele strategieën?

Wat onderscheidt mij van concurrenten?

Plaats vervolgens statistieken en meet de effectiviteit van elk kanaal en platform om het rendement voor elk kanaal van uw merk te schatten.

verloofd geraakt.

Door het opstellen van (deelnemende) tijdschema’s kunnen alle marketinginspanningen van de verschillende ingezette kanalen worden gemeten. U kunt deze kalender dan gebruiken als “benchmark” voor uw digitale strategie. Zorg ervoor dat de merkinformatie op alle kanalen die u gebruikt consistent is. Dit zorgt voor een sterkere relatie tussen huidige en toekomstige klanten.



Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/
Reacties uitgeschakeld voor Service Digital Agent