Artikelpromotie
Image default
Zakelijk

B2B-webshop optimaliseren?

Het oprichten van een effectieve b2b-webshop vergt veel voorbereiding. Het is belangrijk dat je website is gebouwd met de wensen van de klant in gedachten en dat de content op de site een effectieve en overtuigende werking heeft. Wat zijn de key factors in het optimaliseren van je b2b-webshop? Hieronder vind je een aantal tips! Nog meer weten? Klik dan op deze link voor een handige gids voor b2b-webshops: https://www.ecomwise.com/b2b-webshop/.  

Waarom productbeschrijvingen zo belangrijk zijn 

Transparantie is een cruciale factor in het opbouwen van vertrouwen. Het scheppen van een vertrouwensband is in de b2b-sector ontzettend van belang, omdat je zo kan zorgen dat klanten vaker bestellingen zullen plaatsen via je b2b-webshop. Zorg daarom dat je open en duidelijk bent over je producten, verstrek alle nodige informatie. Benoem de maten, kleuren, materiaal, gewicht en andere details die belangrijk zijn om te vermelden. Ook de levertijd is wezenlijk.  

Verder kan de tekstuele inhoud van je website bepalen hoe hoog je te vinden valt op de ranglijst van zoekmachine. Zorg dat de content van je website begrippen bevat die veel worden gezocht door potentiële klanten, zodat je bovenaan eindigt als ze op zoek zijn naar de diensten die jij levert. Onderschat dus niet de kracht van tekst op je website, het kan je veel winst opleveren! Nog meer opvallen in de digitale wereld? Als je graag wilt adverteren via andere mediaplatformen dan kan het een goed idee zijn om een social media marketing bureau in te schakelen. Zij zullen je helpen met het opzetten van een effectief reclameplan. Bekijk de volgende website voor meer informatie over digitale marketing: https://www.digitalinside.nl/social-media-marketing/.  

Maak je b2b-webshop responsive! 

Tegenwoordig worden er steeds meer bestellingen geplaatst via telefoons of tablets. Ook binnen bedrijven zal dit steeds vaker voorkomen. Daarom kan het baat hebben om je website responsive te maken, waardoor je website op ieder mogelijk medium gebruikt kan worden. Een responsive design houdt in dat de website zich aanpast aan de maat van het scherm. Soms zijn websites gemaakt voor desktops namelijk niet te besturen via mobiele telefoons. Maak het makkelijk voor je klanten en zorg dat het via ieder apparaat mogelijk is om een bestelling bij je b2b-webshop te plaatsen.