Artikelpromotie
Image default
Relatie

Volg een training voor om te gaan met agressief gedrag

Organisaties geven vaak de aanpak van agressief gedrag van klanten hoge prioriteit. Dat kan met een handige agressietraining. Dit is ondersteunend en bemoedigend voor medewerkers. Daarnaast is het belangrijk om maatregelen te nemen om agressief gedrag te voorkomen. Wat er niet is, hoeft ook niet opgelost te worden. Hiermee worden medewerkers traumatische ervaringen bespaard en daalt uiteindelijk het ziekteverzuim.  Wat leer je tijdens een agressietraining en wat voor tips geven zij?

Neem de medewerker en klant serieus

Het belangrijkste tijdens de agressietraining is omgaan met agressie. Hierbij is een belangrijk punt om klantvriendelijkheid in uw beleid als uitgangspunt te nemen. Klanten die ervaren dat zij op nummer een staan, gaan minder in de verdediging. Dit leidt tot minder agressie en klachten. Denk aan eenvoudige procedures, korte wachttijden, goede eenduidige informatie. Een andere tip die aan bod komt tijdens de agressietraining is dat je klanten moet informeren op een vriendelijke manier over gewenst gedrag. Neem daarnaast oom de veiligheid van de medewerker serieus. Een medewerker die zich gesteund voelt, heeft meer zelfvertrouwen. Hierdoor voelen klanten zich serieus genomen en worden ze minder snel agressief. Dat zijn tips die je krijgt tijdens een agressietraining.

Nazorg

Tijdens de agressietraining gaat het ook over de nazorg. Wat moet als een situatie zich voordoet. Zorg altijd dat de medewerker betrokken wordt en inspraak heeft bij de maatregelen naar de Boosdoeners. U zult beloond worden met blije loyale medewerkers met zelfvertrouwen. Zorg dat er opvang is na een incident volgens het 3 gesprekken model, hiermee worden trauma’s voorkomen. Indien zich toch een trauma ontwikkelt, kan er tijdig naar hulpverlening worden verwezen. Met deze zorg en een agressietraining kan er beter worden omgegaan met conflictsituaties. Benieuwd naar een agressietraining? Kijk eens op de website rond en informeer naar de mogelijkheden.