Menu

De content op een led reclamebord november 6, 2020

Een led reclamebord is een beeldscherm dat bestaat uit allemaal losse led’s. Dat wil dus zeggen dat er niet 1 heel lcd scherm wordt gebruikt maar het beeldscherm is opgebouwd uit allemaal pixels. Deze pixels maken te samen de content die u wilt vertonen. Dit kan bijvoorbeeld een plaatje zijn maar er kunnen ook video’s op worden vertoond. 

Het voordeel van een led reclamebord is dat het een veel hogere lichtsterkte heeft dan LCD. Hierdoor is een led reclamebord ook uitermate geschikt om buiten te gebruiken. Omdat de lichtsterkte zo hoog is is het led scherm ook zichtbaar als de zon er recht op staat en met een lcd reclamebord is dit niet het geval.  Al moet daar bij worden opgemerkt dat ook de LCD led schermen tegenwoordig een buiten variant hebben. Deze levert ongeveer 3000 NIT wat genoeg is om goed zichtbaar te zijn bij bewolkt weer. Als er echter recht de zon op staat dan wordt het toch flets. Dit komt omdat de zon 4000 NIT produceert en zolang het beeldscherm niet feller is dan de zon zal het altijd flets blijven.

Een goed voorbeeld van een led reclamebord is de boarding langs het voetbalveld. Deze wordt afgestemd op de lichtsterkte van de zon op dat moment. Dat wil zeggen dat een lichtsensor meet hoeveel LUX de omstandigheden zijn en daar dan direct de felheid van het led scherm op aan past.

Op deze led reclameborden wordt vaak reclame vertoont van de sponsoren van de voetbalvereniging. Omdat men over is gegaan van statische analoge reclame naar led reclameborden kunnen er tijdens de wedstrijden veel meer sponsoren tegelijk vertoond worden waardoor de kosten om te adverteren op led boarding veel goedkoper zijn geworden.

De bezoekers zitten toch 90 minuten op de tribune dus uw logo hoeft niet de gehele wedstrijd in beeld te zijn. Als het tijdens de wedstrijd 40 keer in beeld komt en dan 5 seconden blijft staan dan heeft het hele stadion wel uw reclame gezien.

Naast de led boarding is een mooi voorbeeld van een led reclamebord de led reclamemasten die naast de snelweg staan. Dit is hetzelfde principe alleen zijn deze vaak veel groter omdat ze verder van de passanten afstaan. Hierdoor kunnen ze ook een grotere pixel gebruiken. De resolutie is hierdoor wat lager en het beeld dus grover maar omdat dit van heel ver wordt bekeken is dit dus niet zichtbaar voor kijkers.

 

Categorieën: Marketing