Artikelpromotie
Image default
Marketing

Hoe versterk je de zichtbaarheid van je website?

In dit artikel vind je verschillende tips en tricks voor het vergroten van de zichtbaarheid van je website. Je bedrijf op de kaart op te zetten? Het begint bij een cameraman inhuren en een promotiefilm laten maken. Er zijn verschillende manieren waarop je die promotiefilm kunt delen.

Tips en trucs: je online zichtbaarheid vergroten

Je online zichtbaarheid vergroten doe je als volgt:

  • Deel relevante berichten en updates op sociale media

Sociale media zijn populairder dan ooit. De kans dat je klanten of potentiële klanten op sociale media bereikt is misschien nog wel groter dan op je website. Voor sociale media dien je wel korte, bondige – en vaak flitsende video’s te maken. Informatie die je kunt delen, zijn nuttige tips, updates binnen je bedrijf, trends, of wetenswaardigheden. Kies voor een korte “snackable” video.

  • Vloggen werkt

Je kunt van alles en nog wat delen in je vlog: je eigen inzichten, maar ook updates over je bedrijf en productaanbod. Ook kun je vlogs toewijden aan het beantwoorden van vragen van klanten.

  • Google en video

Google is fan van video. Als je video toevoegt aan je websitepagina, dan herkent Google dit als dubbele content: tekst + beeld. Het gevolg is dat je als belangrijker aangemerkt dan sites die alleen tekst hebben. Je komt dus eerder in de zoekresultaten naar boven. Wat je ook niet moet vergeten, is dat YouTube – dé videosite van het internet – eigendom is van Google.

  • Actief worden in communities en online groepen

Wil je dat mensen je online kunnen vinden? Dan moeten ze je eerst kennen. Net zoals bij offline netwerken, dien je zoveel mogelijk lijntjes uit te slaan. Zo geef je mensen meer kans met jou in contact te komen. Als je de aandacht van kijker of lezer eenmaal hebt, moet je die nog vasthouden.

  • Link building in je website

Wat werkt: links bouwen in je website. Google is fan van linkbuilding. Niet alleen geef je de lezer de mogelijkheid zelf verder onderzoek te doen, ook maak je Google duidelijk dat je onderdeel bent van een communicatienetwerk. Je uiteindelijke doel: de centrale spil worden in dit communicatienetwerk. Je wilt dat andere sites naar jou verwijzen als dé expert, of hét grote voorbeeld.

  • Spreken op events

Online vindbaar zijn, heeft ook te maken het vergroten van je naamsbekendheid offline. Dé manier om je bestaan kenbaar te maken bij potentiële klanten of partners is door op events te spreken, of in ieder geval aanwezig te zijn. Nieuwe partnerschappen ga je aan op netwerk events.

  • E-mail nieuwsbrieven sturen

Maak een e-mail klantenbestand aan van al je klanten. Deel updates en maak speciale acties bekend om klanten uit het verleden opnieuw klant te maken. Dit heet ook wel re-targeting.