Menu

Incassobureau maart 23, 2016

Van de week had ik te maken met een incassobureau incassoadvocaten. Ze hadden paar keer met mij contact opgenomen, omdat ik volgens hun mijn factuur bedragen niet had betaald. Ik ben een beetje teleurgesteld in het bedrijf die de incasso bureau had in geschakeld, maar snap zijn kant ook wel. Ik heb het vroeger ook gehad dat klanten weigerde te betalen en ik, moeilijk het geld waar ik geld op heb, kon verzamelen. Dat is zeker een vervelend situatie voor je eigen bedrijf en voor die gene die niet betaald. Maar bij mij was er een ander verhaal. Graag leg ik in deze blog uit wat aan de hand was.

Incassobureau belletjes

Van de week kreeg ik dus verschillende incassobureau belletjes. Eerst begon het met een 14 daagse brief. Daar in stond dat ik mijn openstaande factuur moest betalen binnen 14 dagen, anders komen nog meer kosten bij vanuit de incasso bureau. Ik had contact opgenomen met dat incasso bureau en verteld dat ik al lang mijn factuur had betaal en niks openstaand had bij dit bedrijf. Helaas geloofde ze mij niet, aangezien zij een opdracht hebben gehad van het bedrijf. Vervolgens kreeg ik na 14 dagen weer een belletje waarbij zij vertelde dat nu extra kosten zijn en dat zij mijn een nieuwe factuur zullen sturen. Toen heb ik weer hetzelfde verhaal verteld en dit keer besloten ze om het weer na te vragen bij de ondernemer van het bedrijf.

Na wat onderzoek en goed alles nakijken bleek dat het bedrijf inderdaad een fout had gemaakt. Ik had alles al lang op tijd betaald, maar door de nieuwe administratie medewerker, kwam het niet goed in hun systeem ingevuld.

Excuses

De ondernemer heeft paar keer zijn excuses aangeboden, en verteld dat het zijn fout was. Om het toch goed te maken voor het ongemak kreeg ik goede korting bij mijn volgende bestellingen. Uiteindelijk toch goed afgehandeld.